hamburger

(jeśli zgłaszasz przypadek phishingu, zapisz mail (przesuń go z programu pocztowego na pulpit komputera lub wybierz opcję plik/zapisz jako), a następnie załącz)

Podejrzany SMS prześlij na nr 508 700 900

Jeśli zgłoszenie dotyczy bezpieczeństwa dzieci, zgłoś je również pod http://www.dyzurnet.pl
@CERT_OPL

Fałszywe SMS-y z nadpisu „OBYWATEL”!

W ostatnim czasie (z naciskiem na ostatnie dni) CERT Orange Polska obserwuje kampanie SMS podszywające się pod usługę mObywatel. Treść wiadomości nakłania użytkownika do zalogowania się przy użyciu podanego linku do serwisu mObywatel pod pozorem czekającej na niego nowej wiadomości.

UWAGA. W skrzynce odbiorczej portalu mObywatel znajduje sie nowa wiadomosc. Zaloguj sie do profilu mObywatel uzywajac linku ponizej..www.rb[.]gy/uv4se

Link zawarty w treści wiadomości prowadzi do fałszywej strony logowania do profilu zaufany przy użyciu konta w systemie e-bankowości. Co ciekawe, gdy porównamy fałszywą witrynę (spójrzcie na adres w pasku przeglądarki!) z prawdziwą, brakuje logotypu przynajmniej jednego banku.

Wybierając jeden z obecnych jesteśmy przekierowywani na jego fałszywą stronę. Jeśli tego nie zauważymy, przekażemy oszustom login i hasło, a następnie – środki finansowe z naszego konta. Najprawdopodobniej wszystkie.

Pamiętaj!

Gdy dostaniesz SMS-a kierującego do rzekomego profilu mObywatel, czy strony logowania do banku – upewnij się, czy aby na pewno adres strony jest prawidłowy! Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, nie klikaj linku, a już na pewno nie wpisuj loginu i hasła do serwisu bankowego, nie mając absolutnej pewności, że to właściwa witryna!