hamburger

(jeśli zgłaszasz przypadek phishingu, zapisz mail (przesuń go z programu pocztowego na pulpit komputera lub wybierz opcję plik/zapisz jako), a następnie załącz)

Podejrzany SMS prześlij na nr 508 700 900

Jeśli zgłoszenie dotyczy bezpieczeństwa dzieci, zgłoś je również pod http://www.dyzurnet.pl
@CERT_OPL

Nowe fałszywe bramki płatności

Grupa przestępcza odpowiedzialna za kampanie phishingowe „niedopłata Inpost/PGE” zmieniła wygląd swoich fałszywych bramek płatności. Być może dotychczasowe opatrzyły się już internautom i przestały przyciągać potencjalne ofiary.

Jak wygląda nowa?

W naszej opinii technicznie to spora zmiana po poprzedniej wersji. Jest ładniejsza, spójna i – co najgorsze – faktycznie robi wrażenie prawdziwej. Do momentu oczywiście gdy spojrzymy na adres, a także uzmysłowimy sobie, że na liście banków brakuje kilku czołowych marek w Polsce.

Co się dzieje, jeśli się zdecydujemy? Poniżej dwa przykłady:

Czyli – jak widać – pod szyldem logowania przestępcy chcą przy użyciu socjotechnicznej sztuczki wyciągnąć od ofiar dodatkowe dane, niezbędne np. do aktywacji aplikacji mobilnej. A stąd już tylko krok do pozbawienia pechowca wszystkich pieniędzy.