Szybkie potwierdzenie danych na koncie Mój Orange? To wyłudzenie!
Oszuści podszywający się pod Orange tym razem postawili na wysyłkę maili informujących o nadpłacie i konieczności aktualizacji danych płatniczych. Nie dajcie się zwieść, to próba kradzieży pieniędzy i przejęcia konta Mój Orange.
Mail ma wizualnie imitować oficjalną komunikację prowadzoną przez Orange, a w ramach uwiarygodnienia umieszczono w nim nawet fikcyjny numer sprawy. Według wiadomości na potwierdzenie mamy tylko 24 godziny, a niedotrzymanie terminu może skutkować „opóźnieniem wypłaty lub chwilowym wstrzymaniem świadczenia usług”. Tworzenie presji czasu i groźby konsekwencji w razie niepodjęcia działań, to znane sztuczki przestępców liczących, że w pośpiechu nie będziemy uważni i damy się oszukać. Zwróćcie uwagę na nadawcę maila, wyświetlana nazwa to „Orange”, ale adres należy do włoskiej restauracji.

Pod przyciskiem „Potwierdź dane” kryje się link do strony podszywającej się pod stronę logowania Mój Orange. Strona phishingowa wyłudza nie tylko login i hasło, ale w kolejnych etapach także dane karty płatniczej. Kopia strony jest niemalże nie do odróżnienia, ale jak zawsze w takich przypadkach, adres URL strony widoczny w pasku na górze strony powinien zwrócić naszą uwagę – domena nie ma nic wspólnego z Orange!


Uważaj na wiadomości e-mail i SMS-y sugerujące problemy z Twoją umową, czy kontem Orange! Zanim wpiszesz gdziekolwiek swój numer telefonu, hasło, kod jednorazowy, czy dane karty płatniczej – sprawdź adres strony!
Na konto Orange loguj się wyłącznie pod adresem https://www.orange.pl/twojekonto lub przy użyciu aplikacji Mój Orange/Orange Flex. Jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście, to koniecznie skonfigurujcie dwuetapowe uwierzytelnianie (2FA) w Mój Orange, wtedy skradzione login i hasło nie wystarczą do przejęcia Waszego konta.
Jeśli trafi do Ciebie podejrzany SMS – prześlij go do nas na nr 508 700 900. Jeśli dostaniesz e-mail, co do rzetelności którego masz wątpliwości – nasz adres cert.opl@orange.com jest do Twojej dyspozycji.