11,5 miliona zgryzot u przestępców
PayU, ePay, Allegro, InPost, DPD, DHL, banki, dostawcy usług, media… Sam „katalog” marek, firm i tematów kampanii phishingowych, które obserwowaliśmy w sieci Orange Polska w ubiegłym roku, wystarczyłby na niezłej długości tekst. Ale to nie marki są w tej sytuacji najważniejsze. Kluczowe jest to, że przez cały ubiegły rok zamiast oglądać strony phishingowe niemal 11,5 miliona razy widzieliście coś takiego:
Jak wskazują statystyki CyberTarczy, w 2019 roku uniemożliwialiśmy wejście na potwierdzone strony phishingowe niemal milion razy w miesiącu! Popularność poszczególnych kategorii oszustw zmieniała się w czasie, ale bezdyskusyjnie najczęściej usiłowaliście wchodzić na witryny podszywające się pod fałszywe bramki płatności, głównie w powiązaniu z domniemanymi płatnościami za przesyłki kurierskie. Końcowe miesiące roku to natomiast zalew czegoś, co określamy mianem „sensacyjnych newsów”. To opisywane przez nas kilkakrotnie w ostatnim czasie oszustwa, mające na celu kradzież danych logowania do serwisów społecznościowych lub przekonanie ofiary do wpłaty „na zakup bitcoinów” pieniędzy, których już więcej nie zobaczy.
Nieprzerwanie dopracowujemy nasze narzędzia, by ich działalność była jak najbardziej efektywna, pomagając Wam uniknąć konsekwencji niefrasobliwości, a jednocześnie nie odcinać od treści – hmmm, dziwnych, czy niestandarowych, ale jednak niezagrażających Waszym wrażliwym danym, czy pieniądzom na Waszych bankowych kontach. I niezmiennie prosimy – jeśli traficie na podejrzaną stronę, która jakimś cudem (jeszcze) nie jest blokowana przez CyberTarczę (albo korzystać z internetu od innego dostawcy) będziemy bardzo wdzięczni, jeśli przyślecie ją do nas. Sprawmy wspólnie, by sieć była jak najbardziej bezpieczna.
Dajmy przestępcom kolejne miliony powodów do zgryzoty