hamburger

(jeśli zgłaszasz przypadek phishingu, zapisz mail (przesuń go z programu pocztowego na pulpit komputera lub wybierz opcję plik/zapisz jako), a następnie załącz)

Podejrzany SMS prześlij na nr 508 700 900

Jeśli zgłoszenie dotyczy bezpieczeństwa dzieci, zgłoś je również pod http://www.dyzurnet.pl
@CERT_OPL

Nie patrzymy na ostrzeżenia

Podświadomość to potężna siła i często stara się ułatwi nam życie zanim zdążymy o tym pomyślić. Na przykład… uodparniając nas na pojawiające się zbyt często ostrzeżenia! Zespół z Uniwersytetu Brighama Younga z Utah, pod wodzą prof. Anthony'ego Vance'a, przebadał grupę ochotników, prezentując im 40 faktycznych komunikatów z ostrzeżeniami i badając za pomocą rezonansu magnetycznego reakcje ich mózgów. Okazało się, że oodświadome zainteresowanie znacząco spadało już przy drugim (!) komunikacie i potem z każdym kolejnym coraz bardziej. Co ciekawe, pomogła zmiana wyglądu okien, koloru, czcionek, a nawet zakodowanie ich tak, by lekko "dygotały". Oczywiście zainteresowanie też spadało, ale nieporównywalnie wolniej. Dodatkowo badania wykazały też, że mamy problemy z wielozadaniowością – jeśli okno z ostrzeżeniem pojawiało się, gdy badani mieli zapamiętać serię sześciocyfrowych ciągów, liczba prawidłowych reakcji na alarm spadła o 45 procent!

Czy powinniśmy traktować wyniki badań z BYU jako istotne dla twórców rozwiązań bezpieczeństwa? My w Orange Polska już na etapie projektowania naszej CyberTarczy założyliśmy, że błędem byłoby zarzucenie Was ostrzeżeniami, które szybko by się znudziły, dlatego CyberTarcza przesyła do Was informacje tylko w przypadku najpoważniejszych zagrożeń. Dzięki temu Wasze mózgi nie muszą "odepchnąć" tego jako kolejnej informacji, wiedząc, że musi dziać się coś poważnego.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także