Uważni Rodzice – nowa kampania społeczna
12 procent polskich nastolatków doświadczyło jakiejś formy wykorzystywania seksualnego. Przez lata uwodzenie dzieci w sieci wyewoluowało od nakłaniania do spotkania w celu wykorzystania seksualnego w kierunku wyłudzania np. nagich zdjęć.
Skąd manipulanci biorą swoje "cele"? Proste – szukają dzieci z problemami. Dziecko nie rozumiane w domu łatwiej zmanipulować, a potem szantażować. Tymczasem według badań Fundacji Orange zaledwie 1/3 dzieci rozmawia z rodzicami na temat zagrożeń związanych z publikowaniem zdjęć w sieci, a tylko 27% rodziców ustaliło zasady w kontaktach z obcymi w sieci!
Dlatego nowa kampania społeczna "Uważni Rodzice", przygotowana przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę przy współudziale głównego partnera, Fundacji Orange i pod patronatem Komendy Głównej Policji, zdecydowanie ma rację bytu. Premierową emisję kampanijnego spotu, który możecie obejrzeć w serwisie Youtube, zakończyła kilkudziesięciosekundowa cisza wśród grupy uczestników zorganizowanego przez FDDS spotkania. Historia nastolatki jednej z wielu, która również mogłaby być córką naszą, czy znajomego, chwyta za serce i daje sporo do myślenia.
Dbałość o cyberbezpieczeństwo to bez cienia wątpliwości istotna część naszego opartego o internet życia. Trzeba jednak pamiętać, by zastanawiając się nad tym, jak zabezpieczyć nasze dziecko – w czym nieustannie stara się Wam pomagać również CERT Orange Polska – nie zapomnieć o nim samym.
Rodzicielstwo to wyzwanie. Uważaj, żeby czegoś nie przegapić.