Netflix nie „odrzuca” Twoich płatności!
Wczoraj Allegro, dzisiaj Netflix. Przestępcy się nie nudzą. Zarówno nasze systemy, jak i informacje od internautów wskazują, że kolejnym celem phishingowych kampanii jest Netflix.
Tym razem do internautów docierają SMSy, w znacznej większości z numerów z… Francji (tj. rozpoczynających się od +33). Oszuści tym razem nie używają nadpisów, nazwę rzekomego nadawcy zawierając w treści wiadomości:
NETFLIX: Twoja ostatnia płatność została odrzucona, prosimy o potwierdzenie informacji o płatności. hxxps://moje-konto-abonament[.]com/
Netflix: Ostatnie automatyczne wycofanie Twojej subskrypcji nie powiodło się. Zaloguj się, aby zaktualizować swoje informacje za pośrednictwem : net.payment-security[.]com
Kliknięcie w link przenosi na stronę „logowania do Netflixa” – w wersji angielskiej lub takiej, jak poniżej:
Ze zwrotem „Zidentyfikuj się” do tej pory się nie spotkaliśmy, ciekawe z jakiego to translatora?
Oczywiście wpisanie danych logowania oznacza, że trafią do przestępców. A ci dalej mogą sprzedawać dostęp do konta ofiar i/lub szukać, czy przypadkiem nie użyła takiego samego loginu i hasła w innych popularnych serwisach.
A jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości co do swoich płatności w Netflixie, po prostu się nań zalogujcie. Ale na prawdziwy adres, a nie ten z SMSów z Francji.