hamburger

(jeśli zgłaszasz przypadek phishingu, zapisz mail (przesuń go z programu pocztowego na pulpit komputera lub wybierz opcję plik/zapisz jako), a następnie załącz)

Podejrzany SMS prześlij na nr 508 700 900

Jeśli zgłoszenie dotyczy bezpieczeństwa dzieci, zgłoś je również pod http://www.dyzurnet.pl
@CERT_OPL

Netflix nie „odrzuca” Twoich płatności!

Wczoraj Allegro, dzisiaj Netflix. Przestępcy się nie nudzą. Zarówno nasze systemy, jak i informacje od internautów wskazują, że kolejnym celem phishingowych kampanii jest Netflix.

Tym razem do internautów docierają SMSy, w znacznej większości z numerów z… Francji (tj. rozpoczynających się od +33). Oszuści tym razem nie używają nadpisów, nazwę rzekomego nadawcy zawierając w treści wiadomości:

NETFLIX: Twoja ostatnia płatność została odrzucona, prosimy o potwierdzenie informacji o płatności. hxxps://moje-konto-abonament[.]com/

Netflix: Ostatnie automatyczne wycofanie Twojej subskrypcji nie powiodło się. Zaloguj się, aby zaktualizować swoje informacje za pośrednictwem : net.payment-security[.]com

Kliknięcie w link przenosi na stronę „logowania do Netflixa” – w wersji angielskiej lub takiej, jak poniżej:

Ze zwrotem „Zidentyfikuj się” do tej pory się nie spotkaliśmy, ciekawe z jakiego to translatora?

Oczywiście wpisanie danych logowania oznacza, że trafią do przestępców. A ci dalej mogą sprzedawać dostęp do konta ofiar i/lub szukać, czy przypadkiem nie użyła takiego samego loginu i hasła w innych popularnych serwisach.

A jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości co do swoich płatności w Netflixie, po prostu się nań zalogujcie. Ale na prawdziwy adres, a nie ten z SMSów z Francji.